از جام زهر تا برجام

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

امکانات جانبی

    آپلود عکس

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 173
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 14
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 5
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 44
    بازدید ماه بازدید ماه : 639
    بازدید سال بازدید سال : 2485
    بازدید کلی بازدید کلی : 275989

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.143.9.115
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

از جام زهر تا برجام

 از "جام زهر"  تا  "برجام"

 وقتي ذيل فصل 7 منشور ملل متحد هستيم

قطعنامه 598 پس از یک سال تأخیر پس از تصویبش بالاخره در 27 تیرماه 1367 با پذیرش رسمی از سوی جمهوری اسلامی به جنگ بین ایران و عراق خاتمه داد و صلحی نسبی را در منطقه برقرار کرد.

اگرچه ترتیبات و مقررات قطعنامه به راحتی اجرا نشد و به دلیل اختلافات نظر دو طرف در تفسیر و اجرای مقررات آن و از همه مهمتر کارشکنی های عراق، روند اجرای آن خصوصاً در ابتدا با مشکلاتی مواجه و در مواردی ترتیبات قطعنامه، گاهی نقض و یا ناقص اجرا گردید، تصویب قطعنامه 598 در 20 ژوئیه 1987 (29 تیر 1366) براساس فصل هفت منشور حکایت از آن داشت که اعضای شورای امنیت به ویژه اعضای دائمی آن تصمیم جدی گرفته بودند تا صرف نظر از علت و انگیزه جنگ بین دو دولت به آن پایان دهند.

این قطعنامه با قطعنامه های پیشین شورا متفاوت بود. مهم ترین تفاوت آن از نظر صوری، قرار گرفتن آن در قالب فصل 7 منشور ملل متحد بود که آن را از حالت توصیه خارج و برای دوطرف جنگ لازم الاجرا می کرد. از نظر محتوایی نیز این قطعنامه از قطعنامه های پیشین جامع تر بود و در آن سعی شده بود برخی دیدگاه ها و خواسته های ایران مورد توجه قرار گیرد.

این نوشتار به بررسی مختصر دلایل اقدام شورای امنیت برای تصویب این قطعنامه، بررسی تحولات نظامی جنگ در سال های پایانی و برخی دلایل پذیرش قطعنامه 598  ,  و همچنين آخرين تحولات "برجام"  پرداخته است.

                                                                 رقص جوانان پس از توافق برجام

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

جولین مور، آخرين مصاحبه

 

بيوگرافي در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

شركت عمران يا تخريب روان مردم ؟؟

قيمتها دوبرابر شده ولي از تحويل خبري نيست ؟؟؟

شركت عمران توقع دارد مردم قبل از تحويل گرفتن واحد و پس از چند بار افزايش قيمت و خلف وعده 100 درصد مبلغ واحد را پرداخت كنند

در حال حاضر پنجاه الي شصت هزار نفر از پيش خريداران پروژه هاي كيسون ، كوزو ، هسا ، شيده و ...

با اين مشكلات سه ساله درگير هستند و عليرغم تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر حل مشكل ، مسئولان عمران پرند در صدد حل اين معضل نبوده اند

 

«شرکت عمران پرند بارها از افزایش نهایی قیمت مسکن مهر در این شهر خبر داده اما تاکنون آماری در این زمینه منتشر نشده که متقاضیان بدانند چقدر باید به‌عنوان سهم آورده خود پرداخت کنند. بنابراین این که شرکت عمران تقصیر را به گردن متقاضی می‌اندازد نوعی فرافکنی و فرار از واقعیت و مسئولیت پذیری است. اما متأسفانه وزیر محترم راه و دولت تدبیر و امید که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر نیز به تدبیر این دولت برای خانه‌دار شدن دل بسته بودند هیچ اقدام مثبتی که کورسویی امید را برای هزاران متقاضی در مسکن مهر پایتخت مسکن مهر در ایران ایجاد کند، انجام ندادند و این امر از یاد متقاضیان نخواهد رفت».

 

اين شركت به هیچ عنوان پیگیر تحویل مسکن مهر نیست و فقط با وزارت نیرو مردم را به هم پاسکاری می‌کنند، 4 سال بدقولی در تحویل پروژه هاي كيسون ، هسا ، شيده و کوزو 6 به‌بهانه نبود آب و برق و دلال‌بازی در عمران شاهد این مدعاست و وزارت مسکن هم به باشگاه سیاسی‌کاری تبدیل شده نه خدمت به مردم و اطاعت از فرمان رهبری در تکمیل مسکن مهر».

«انحراف از برنامه به‌خاطر عدم پرداخت متقاضیان نیست، زیرا اکثر متقاضیان به هر زحمت و مشقاتی که شده آورده خود را تکمیل کرده‌اند حتی اضافه قیمت اعلامی از سوی شرکت عمران را نیز پرداخت کرده‌اند. مشکلات دیگری وجود دارد که شرکت عمران باید در این زمینه و برای احیای اعتماد از دست رفته شفاف سازی دقیقی کند. متقاضیانی که در پرداخت همکاری نمی‌کنند به‌راحتی از سوی شرکت عمران قابل پیگیری و اخطار به نام‌بردگان هستند، به‌عنوان مثال بنده به‌عنوان یکی از متقاضیان مسکن مهر هسا 1 تاکنون حتی بی‌اطلاع از قیمت نهایی پروژه خود هستم. این امر برای اکثر متقاضیان نیز به همین شکل است. آنها از سرنوشت واحد خود و قیمت نهایی آن بی‌اطلاع هستند».

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

آيا حجاب اجباري باعث فسادشده است

 سوال – دوستی دارم که می گوید: اگر در ایران هم مثل کشورهای غربی حجاب را آزاد می گذاشتند، ما دیگر نگران چشمهای ناپاک نبودیم و بی حجابی برای همه ی ما عادی می شد، آیا این نظر درست است؟

پاسخ – جواب دادن به این سوال سخت است. اگر ایشان مطالعاتی در جوامع غربی داشتند نظرشان این نبود. اگر بی حجابی برای آنها عادی شده است چرا در تبلیغ کالاها و شبکه های تلویریونی شان از زن های برهنه استفاده می کنند؟ معلوم است این موجود لطیفی که خدا آنرا خلق کرد هنوز لطافت خودش را دارد که مورد تبلیغ قرار می گیرد. شاید در نگاه هایشان عادی شده است ولی در وجودشان عادی نشده است. پس هنوز برای آنها بی حجابی و برهنگی جذابیت دارد که از آن استفاده می کنند. خداوند این جذابیت را گذاشته است و این جذابیت جایگزین ندارد.

 بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

دو جنسيها با همجنسگرایان فرق دارند/بهزيستي:به ما مروبط نيست

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: رسیدگی به مشکل افراد دارای اختلالات جنسی «ترانس سکشوال» - دو جنسی ها - بصورت شفاف در شرح وظایف این سازمان تعریف نشده است.

دکتر مهدی صابری، روانپزشک پزشکی قانونی، در گفتگو با عصر ایران به تشریح ماهیت عارضه ترانس سکسوالیسم ( یا اختلال هویت جنسی ) و مشکلات مبتلایان آن (مخففاً "تی اس"ها) پرداخت. وی متولد 1338 و فارغ التحصیل دانشگاه تهران و نیز متخصص دوجنسی هاست.

 

فریدون پورملک آرا،  تن به جراحی تغییر جنسیت داد و زن شد و با نام مریم پورملک آرا، به زندگی اش ادامه داد و در فروردین ماه امسال، در سن 61 سالگی، درگذشت. 

بقيه در ادامه مطلب...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

عكس: هتل هاي عجيب دنيا

What's not to like about the TripAdvisor Travelers' Choice pick for the world's No. 1 hotel? With a 2015 average nightly rate topping $1,700, prices at Maldives resort <a href="http://www.gili-lankanfushi.com" target="_blank">Gili Lankanfushi</a> will take your breath away. But so will these views -- enhanced with personal butler service and a blissful "no news, no shoes" philosophy.

مالديو

 

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

عكس: پيدا شدن نزديك به 17000 تخم دايناسور در هنگ كنگ

<a href="http://www.cnn.com/2015/04/21/asia/china-dinosaur-eggs-found/">Construction workers unearthed 43 fossilized dinosaur eggs </a>during road repair work in the city of Heyuan in the southern Chinese province of Guangdong on Sunday, April 19, officials said.

بقيه عكسها در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

گپی با بانوی تنیس جهان، ماریا شاراپووا

این روزها که مسابقات تنیس ویمبلدون در جریان هستند بهانه خوبی بود تا با بانوی تنیس جهان، ماریا شاراپووا، در مورد رژیم، تمرین و آماده سازی برای این مسابقات صحبت کنیم. 

 

گفتگو در ادامه مطلب...

 


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

شبکه های اجتماعی مردم را سطحی نگر کرده‌اند

در ایران حدود ۱۳۰‌میلیون سیم‌کارت توزیع‌شده و از میان آنها ۵۳‌میلیون نفر به گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند و اگر ۸۰‌درصد آنها هم به اینترنت دسترسی داشته باشند در ایران ۳۰‌میلیون نفر از شبکه‌های موبایلی استفاده می‌کنند و این تعداد به‌شدت رو به افزایش است. از طرف دیگر باید ضمن اعتراف به این‌که فضای شبکه‌های موبایلی بسیار گسترده است و قطعاً نمی‌توان حکم کلی درباره آن داد، به چند مورد آسیب‌های این شبکه‌ها اشاره کرد

خواستگاری سیفعلی از بهنوش بختیاری! +عکس

 

...بقيه در ادامه مطلب 


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

برگرفته از سايت برترينها: داستان حجاريان

خدا را شکر مخ حجاریان سالم است!

ماهنامه اندیشه پویا - علی شکوری راد، عضو هیئت علمی بیمارستان سینا: صبح روز بیست و سوم اسفندماه 1377 از منزل به سمت بیمارستان سینا می رفتم. پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان دکتر قریب و آزادی، جنب دانشکده دامپزشکی، رضا خاتمی با تلفن همراهم تماس گرفت و خبر داد سعید حجاریان دقایقی قبل در مقابل ساختمان شورای شهر تهران ترور شده و او را به بیمارستان سینا منتقل کرده اند. رضا خاتمی همراه با رییس جمهور در سفر یزد بود. از من که عضو هیئت علمی بیمارستان سینا بودم خواست که خود را هرچه سریع تر به بیمارستان برسانم.

 

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

تصفیه خون با لیموترش

 

کارشناس تغذیه گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی هرمزگان گفت: لیموترش اثرات درمانی مفیدی در بسیاری از بیماری‌ها دارد و علاوه بر اینکه خون را تصفیه می‌کند، یک ضدعفونی‌کننده قوی نیز محسوب می شود.

لادن صدیق، اظهار کرد: لیموترش دارای اثر زیادکننده فعالیت گلبول‌های سفید خون در دفاع از بدن است، مقوی قلب، سیستم عصبی، سمپاتیک، ضدرماتیسم، نقرس، همچنین آرام‌کننده و ضد اسکوربوت، ضدآسم و بندآورنده خون نیز است.

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

نرخ اجاره آپارتمان‌ برای ایرانی‌ها در ترکیه+جدول

 

بسیاری از هموطنان ایرانی، برای تفریح به کشور ترکیه سفر می‌کنند، اما اجاره کردن سوییت یا آپارتمان در این کشور چقدر هزینه می‌برد؟

استامبول
استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود.

 

جدول كامل قيمتها در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

توافق هسته اي با قیمت مسکن چه خواهد کرد؟

 

این روزها همه از نتیجه مذاکرات و تاثیر آن بر بازارهای مختلف صحبت می‌کنند، بازار مسکن نیز یکی از مهم‌ترین بازارهاست که ایجاد تغییر در آن، تاثیر زیادی بر زندگی مردم می‌گذارد، در این خصوص چند مشاور املاک در سطح شهر تهران،‌ نظرات خود را بیان کرده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در یکی از مناطق جنوبی تهران در رابطه با تاثیر مذاکرات بر بازار مسکن گفت: اگر توافقات هسته‌ای با موفقیت انجام شود، ارزش پول ایران بالا می‌رود و در این صورت قیمت مسکن نیز کاهش پیدا می‌کند.

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

تجاوز شيشه اي ها در پرايد شيشه دودي

بازداشت متجاوزان به ۸ زن و دختر در پراید شیشه‌ دودی

گفتگو با قربانيان در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

خاطره حسن روحانی از جلسه هسته‌ای با احمدی‌نژاد

احمدي نژاد : پول آژانس را من حساب ميكنم

 

خاطره حسن روحانی از جلسه هسته‌ای با احمدی‌نژاد

به گزارش فرجام، حسن روحانی در کتاب خاطرات خود درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و دغدغه رییس جمهور سابق در روزهای اول شروع به‌کار خود برای خریدن کل آژانس انرژی اتمی، می‌نویسد: در تاریخ 18 /5/ 1384 قرار بود در آژانس، جلسه اضطراری شورای حکام تشکیل شود؛ آقای احمدی‌نژاد دو روز قبل از آن (16 /5/ 1384) به من زنگ زدند و خواستند ملاقاتی با هم داشته باشیم و لذا به ریاست جمهوری رفتم. 
 
در آن ملاقات بحث ما عمدتاً پیرامون مسئله هسته‌ای و اجلاس آتی شورای حکام بود. ایشان گفتند چرا آژانس می‌خواهد جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد؟ گفتم می‌خواهند مسئله راه‌اندازی اصفهان را بررسی کنند. گفتند آژانس حق ندارد چنین کاری بکند، چون ما کار خلافی نکرده‌ایم، خوب است با البرادعی تلفنی صحبت کنید. گفتم این‌طور نیست که مدیرکل همه‌کاره باشد، اعضای شورای حکام آژانس، سفرای 35 کشور هستند که بر اساس گزارش مدیرکل تصمیم می‌گیرند. بعد بحث شد که آژانس تحت نفوذ غرب است. پرسیدند چرا آژانس تحت نفوذ آن‌هاست؟ گفتم برای اینکه هم بیشتر بودجه آژانس را آن‌ها می‌دهند و هم بر اکثر کشورهای عضو نفوذ دارند. 
 
[آقای احمدی‌نژاد] گفت: هزینه‌های آژانس در سال چقدر است؟ گفتم نمی‌دانم. مثلاً چند صد میلیون دلار. گفتند شما همین حالا به البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را پرداخت می‌کنیم. گفتم اولاً آژانس نمی‌تواند بپذیرد، چون برای مخارج آژانس و بودجه آن، مقرراتی وجود دارد و ثانیاً ما همچنین اختیاری نداریم، چون اگر به‌جایی بخواهیم کمک بلاعوض کنیم، مجلس باید تصویب کند.به گزارش شمشرق،  [آقای احمدی‌نژاد] گفتند: من به شما می‌گویم، شما چه‌کار دارید! گفتم روش کاری من این‌طور نیست و من چنین کاری نمی‌کنم. اگر اصرار دارید، خودتان با البرادعی صحبت کنید. 
 
در ادامه گفتم شما من را خواستید تا به من چنین توصیه‌ای بکنید یا مسائل مربوط به هسته‌ای را از من بپرسید؟! گفتند من نظرم را به شما می‌گویم. گفتم من فکر کردم من را خواسته‌اید تا به شما مشورت بدهم. اگر می‌خواهید چنین دستوراتی را بدون مشورت و تصویب در جلسه سران بدهید، خوب است زودتر، دبیر جدیدی را منصوب کنید و این دستورات را به او بدهید و با او خداحافظی کردم. 

 


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

جلیلی در مذاکرات، «تاریخ اسلام و ایران» می گفت، حسابی تاریخ آموختیم

جلیلی در مذاکرات، نطق می کرد و «تاریخ اسلام و ایران» می گفت، حسابی تاریخ آموختیم

 

 

«طلوع صبح» در مصاحبه با «رابرت جی اینهورن» ضمن سئوال در مورد توافق احتمالی هسته ای ، پرسش هایی نیز در مورد  مذاکرات دوران جلیلی مطرح کرد. اینهورن مشاور ویژه وزارت خارجه در امور کنترل تسلیحات و منع اشاعه آن است. «» پیش از بازگشت به وزارت خارجه، بیش از 29 سال در این وزارتخانه فعالیت کرده بود و در طول سال های 2001 تا 2009 مشاور ارشد مرکز مطالعاتی بین المللی و استراتزیک در واشنگتن بود.

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

نه آمريكا ، نه آلمان

دیروز یاسین رامین در گفتگو با یک سایت خارج از کشور به شکل مبسوط به این اتهامات پاسخ داد که در اینجا بخش های کوچکی از آن را برای تان نقل می کنیم. به نظر می رسد با آقازاده بودن هم مشکلی ندارد. تاکید می کند با محمد علی رامین تفاوت نظر و رویه دارد اما در گفتگوها، با احترام از پدر یاد و منتقدان او را به انصاف دعوت می کند...

مصاحبه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

چگونه راحت تر روزه بگیریم؟

چگونه راحت تر روزه بگیریم؟

روزه گرفتن به معنی خودداری از خوردن و آشامیدن و دیگر کارهایی است که روزه را باطل می کند و همچنین تمرینی برای افزایش قدرت فیزیکی و روحی انسان است. اما چگونه می توانیم با توجه به شرایط خود روزه بگیریم؟ چگونه این عمل را ساده تر انجام دهیم؟ ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده ایم که با رعایت آنها راحت تر روزه خواهید گرفت.

بقيه در ادامه مطلب...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

ايدز و علايم مبتلا شدن

ایدز

 

علايم اين بيماري مهلك را در ادامه مطلب بخوانيد ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

با بادام زميني چاق شويد

بادام زمینی از آن دسته میوه‌ها یا مغزهایی محسوب می‌شود که لاغرها می‌توانند به عنوان یک ماده غذایی چاق کننده و افراد سردمزاج به عنوان محرک میل جنسی از آن استفاده کنند. بادام زمینی البته خواص دیگری هم دارد که در ادامه ۱۳ خاصیت آن فهرست‌وار بیان شده است.

برای اضافه کردن وزن کافی است روزانه صد گرم بادام زمینی را با یک لیوان آب هویج و یک قاشق عسل مخلوط کرد و خورد. این میوه تحریک کننده میل جنسی هم به شمار می‌رود. همچنین روغن بادام زمینی فاقد کلسترول بوده و برای کسانی که چربی خونشان بالاست مفید میباشد. دیگر خواص بادام زمینی عبارتند از موارد زیر:

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم