"تامات بررسي ميكند" سقوط جهاني قيمت نفت ، آيا توطئه اي در كار است؟

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

امکانات جانبی

    آپلود عکس

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 173
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 8
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 3
    بازدید هفته بازدید هفته : 40
    بازدید ماه بازدید ماه : 635
    بازدید سال بازدید سال : 2481
    بازدید کلی بازدید کلی : 275985

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.225.255.134
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

"تامات بررسي ميكند" سقوط جهاني قيمت نفت ، آيا توطئه اي در كار است؟

یک هفته پس از سقوط قیمت سبد نفتی اوپک به زیر 70 دلار، حسن روحانی رئیس‌جمهوری به کشورهایی که در آخرین نشست کشورهای عضو اوپک در وین با کاهش تولید نفت اوپک مخالفت کرده بودند، واكنش نشان داد.

روحانی  در نخستین سفر استانی‌اش به گلستان در سخنانی که در واقع پاسخی به عربستان  برای عملکردش در نشست اخیر وین به شمار مي‌رود، گفت: «به‌رغم اینکه دست‌های توطئه‌گر در منطقه و جهان، قیمت نفت را کاهش دادند و تصور می‌کنند برای ایران اسلامی و مسیر توسعه کشور مشکلی فراهم کردند، ملت ایران بدانند که دولت در هفته آینده بودجه را بدون کسری تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد


دلایل کاهش قیمت نفت 
با تصمیم هفته گذشته اوپک، برای ثابت نگه داشتن سقف تولید این سازمان، قیمت سبد نفتی اوپک برای اولین بار در پنج سال گذشته به زیر 70 دلار سقوط کرد. از این رو اگر بگوییم عصر تازه‌ای در اقتصاد دنیا آغاز شده است، اغراق نکرده‌ایم. این شاید بهترین تعبیر از کاهش قیمت نفت در سال‌های اخیر و تاثیر آن بر اقتصاد کشورهایی باشد که به نفت وابسته هستند. اعضای اوپک آخرین بار در سال 2008 و همزمان با كاهش شديد قيمت نفت، توليد خود را كاهش داده ‌بودند.
اما در دوره جدید کاهش قیمت نفت خام از ماه ژوئن تاکنون به دلیل افزایش تولید نفت شل آمریکا و کاهش تقاضای جهانی 30 درصد کاهش یافته و به زیر 80 دلار در هر بشکه رسیده است. نفت شل نوعی نفت است که آمریکا با فناوری پیچیده حفاری افقی و هیدرولیک آن را از صخره‌های شل استخراج می‌کند.
توسعه نفت شل آمریکا بسیاری از اعضای اوپک را غافلگیر و سلطه آنها روی بازار را تضعیف کرده است. هر چند برخی کارشناسان بر این نظرند که: تولید و رونق نفت شل آمریکا تاثیری بر تولید نفت اوپک ندارد؛ اما بسیاری نیز معتقدند با این وضعیت قیمت‌ها احتمالا به 60 دلار در هر بشکه سقوط خواهد کرد. اما جدا از این تحلیل‌ها و تاثیر نفت شل آمریکا بر کاهش قیمت نفت اوپک در سال‌های گذشته، آنچه در نشست اخیر اوپک موجب کاهش قیمت‌ها شد مخالفت کشورهایی چون عربستان، امارات، کویت و قطر با کاهش تولید نفت بود، اقدامی که به اعتقاد تحلیلگران، گام تازه عربستان با همراهی آمریکا برای فشار بر ایران و روسیه محسوب می‌شود. 

 

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پرونده مسکن مهر سال آینده بسته می شود

 

به گزارش اخبار پولی مالی ، محسن نریمان _ معاون وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه 20 درصد طرح های مسکن مهر درقالب شهرهای جدید در حال ساخت است افزود : ساخت این شهرها حدود 80 درصد پیشرفت دارد.

وی گفت : طرح های مسکن مهر در کل کشور 83 درصد پیشرفت داشته است.

نریمان افزود : براساس قانون جز مقدار کمی که از یارانه ها به این طرح اختصاص می یابد بقیه هزینه طرح مسکن مهر را مردم می پردازند.


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

جزئیات دریافت وام 50 میلیونی نوسازی خانه های فرسوده/ 22 بانک عامل تعیین شد

 

 


 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستورالعمل پرداخت وام ۵۰ میلیونی ساخت مسکن در بافت فرسوده از سوی بانک مرکزی به ۲۲ بانک‌ عامل ابلاغ شد.


محمد سعید ایزدی در پاسخ به این سئوال که آیا شیوه نامه و دستورالعمل وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت های فرسوده تهیه و ابلاغ شد گفت: بانک مرکزی چند روز پیش دستورالعمل پرداخت وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت های فرسوده را به 22 بانک‌ عامل ابلاغ کرد.

 

 

بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

روبلي كه ديگر روبل نيست

در پي تحريمهاي اروپا رخ داد

روبل روسيه 40 درصد ارزش خود را ازدست داد ،

برنامه روسیه برای مقابله با کاهش ارزش روبل چیست؟

 
 

مقامات بانک مرکزی روسیه قرار است فردا (پنج شنبه) در مورد شیوه مقابله با بحران ارزی در این کشور تشکیل جلسه بدهند. ارزش روبل روسیه در سال جاری میلادی حدود 40 درصد کاهش یافته که اصلی ترین عامل آن نیز تحریم های غرب علیه روسیه بوده است. 


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

به بهانه ملحق شدن ميلاد كرماني مقدم به استقلال

خودم به ميلاد گقتم به استقلال برود ، اما ديگر با او حرف نميزنم


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

چهره ها در اينستاگرام (5)

آقا بهرام! با سيگار 


چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (51)

سحر قریشی بدون شک پرکار ترین بازیگر زن این روزهای سینمای ما است. به طوریکه کمتر فیلم در حال ساختی پیدا می‌شود که سحر جان در آن و یا حداقل در سلفی‌های پشت صحنه آن (!) حضور نداشته باشد. یک خسته نباشید دلچسب خدمت سحر خانم! 


چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (51)


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

ايران به روايت بانك جهاني

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود، چشم انداز اقتصاد ایران در سال 93 را امیدوارانه ارزیابی کرد و سیاست‌های اقتصادی دولت در ماه‌های اخیر را باعث کاهش فشارهای تورمی و افزایش ارزش ریال دانست. آن‌گونه که این نهاد معتبر بین المللی برآورد کرده، رشداقتصادی ایران با توجه به توافق موقت هسته ای و افزایش صادرات نفت، تا پایان امسال به يك و نيم درصد می‌رسد و نرخ تورم در بازه 20 تا 25 درصد قرار خواهد گرفت. بانک جهانی مجموعه اقدامات دولت را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را مفید دانست و پیش‌بینی کرد فضای اقتصاد کلان ثبات پایداری را تجربه کند.

9f738849b8434260459d77bff1200b201.jpg


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

چهره ها در اينستاگرام (4)

چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (49)

تينا آخون تبار

 

بقيه عكسها در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تیپ جدید «لیدی گاگا» لباس با طرح ترمهء ايراني

عکس: تیپ جدید «لیدی گاگا»


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

چهره ها در اينستاگرام (3)

آنا نعمتی در کنار برادر و دخترش "رایکا". 

چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (47)

حدیث میر امینی.

چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (47)

 

 

بقيه عكسها  در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

شب ها لباس تيره نپوشيد

متاسفانه با وجود تاكيد پيامبر اسلام مبني بر كراهت لباس سياه براي مسلمانان ، در سالهاي گذشته پوشيدن لباسهاي تيره و مشكي در كشور ما باب شده كه اين به خصوص در تصادفات رانندگي نقش بسياري داشته ، چنانچه در تاريكي شب رفت وآمد ميكنيد از پوشيدن لباس تيره خودداري كنيد يا حداقل هنگام عبور از خيابان بيشتر مراقب باشيد...  


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

سلام دوباره دلار

دلار انگار حالا حالاها قصد ثبات ندارد

چرا دلار گران شد، چرا دلار ارزان نمي‌شود و آینده ریال چه گونه است؟

۱- ریشه فروپاشی ارزش ریال را باید در چند ماه گذشته در سالها تلاش دولت و بانک مرکزی برای مصنوعی پایین نگه داشتن نرخ ارز از طریق تزریق دلارهای نفتی به بازار جست . تورم داخلی قدرت خرید واقعی ریال را کاهش مي‌داد و همه کالا‌ها گرانتر مي‌شدند، در حالی که نرخ برابری ریال به دلار تقریبا ثابت مانده بود. اگر دلار را همچون کالا فرض کنیم نتیجه چیزی نبود جز ارزانتر شدن دلار، در حالی که کالاهای دیگر، به خصوص کالاهای ساخت داخل همچنان گران می‌شدند. در عالم واقع هر روز از ارزش ریال کاسته مي‌شد و دولت تنها توهمی از ریال قوی درست کرده بود. به این ترتیب برای همه به صرفه تر بود که دلار بخرند و با آن دلار کالا یا خدمات خارجی وارد کنند. برخی به شوخی مي‌گفتند تعطیلات در دبی ارزانتر از تعطیلات در جزیره کیش در مي‌آمد.

بدون شک اگر نرخ ارز در چند سال گذشته پله به پله و با منطق کارشناسی اصلاح مي‌شد و در آمد اقشار گوناگون نیز به همان نسبت افزایش پیدا مي‌کرد، شوک اخیر به جامعه ما تحمیل نمي‌شد.

۲- نرخ رسمی ارز نه دیگر واقعی است و نه پایدار. کنار گذاشتن آن نرخ بلافاصله تبعات تورمی خواهد داشت که البته در تورم حدود ۴۰٪ حال حاضر انعکاس چندانی نخواهد یافت. از سوی دیگر بهتر است هر چه زودتر این نرخ را حذف کنند تا مدیران فاسد برای سوء استفاده از اختلاف نرخ ارز وسوسه نشوند.اگر بپذیریم که نرخ تعیین شده در سال ۱۳۸۰ (دلار ۸۰۰۰ ریالی) واقعی بوده است و آنگاه بر مبنای یک روند کارشناسی (با استفاده از اختلاف تورم ایران و آمریکا) ارزش امسال آن را حساب کنیم، مي‌رسیم به ارزش حدود ۳۰۰۰۰ ریال در برابر دلار برای سال ۱۳۹۲.

۲.۱ بدین ترتیب نه نرخ دوم واقعی است و نه نرخ سوم. نرخ دوم را دولت باز مصنوعی نگاه داشته است تا اثرات تورمی را تا حدی کنترل کند و نرخ سوم به دلیل تبعات روانی وضع سیاسی موجود بالاتر از حد معقول است و نوسانات آن هم تابع تحولات سیاسی داخلی و سیاست خارجی است (مثلا بعد از بی نتیجه ماندن مذاکرات اخیر آلماتی نرخ دلار باز بالا رفت).

۲.۲ باید بپذیریم که بر خلاف وعده‌هاي مسئولین نرخ دلار به حالت پیشین باز نخواهد گشت و ما باید با تبعات این نرخ زندگی کنیم.

۲.۳ البته در کنار اثرات منفی و تورمی، این نرخ پیامدهای مثبتی را هم مي‌تواند داشته باشد و دولت با مدیریت درست مي‌تواند از آن برای رونق اقتصاد بهره ببرد. به طور مثال نرخ جدید محصولات صادراتی ایرانی را در بازار جهانی ارزانتر و رقابت پذیرتر مي‌کند و رشد صادرات مي‌تواند برای همه ما شغل ایجاد کند. از سوی دیگر با گرانتر شدن کالاهای وارداتی، بازار کالاهای داخلی بهبود مي‌یابد که باز برای صنعت کشور مفید است.

۳- دست آخر این که حتما همه مي‌خواهیم بدانیم که نرخ دلار تا پایان سال به کدام سمت خواهد رفت؟ پاسخ این پرسش بستگی زیادی به دو تحول مهم دارد، یعنی  سرانجام مذاکرات هسته‌ای. و از سوی دیگر مذاکرات هسته‌ای به سوی تنش‌زدایی حرکت کند، به شرط مهار تورم، دلار در نیمه دوم سال به حدود ۳۰۰۰۰ ریال باز می گردد. ولی اگر صحنه به گونه ای رقم بخورد که نگرانی بازیگران اقتصادی و مردم بیشتر شود و تورم لجام گسیخته ادامه یابد، آنگاه دلار از ۴۰۰۰۰ ریال سر در خواهد آورد. 

***نتيجه نامعلوم مذاكرات: كمتر كارشناسي با وجود فضاي برزخي مذاكرات و بلاتكليفي بازار سرمايه كه ميتوان از شاخصه هاي آن بورس در حال سقوط تهران را مثال زد ، ميتواند فضاي اقتصادي پيش رو را ترسيم كند ، آنچه كه بديهي است تمايل بخش سرمايه به سمت حفظ ارزش پول نتيجه اين فضا خواهد بود كه نتايج زيان بار اقتصادي در پي خواهد داشت

 


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

8 چهره معروفی که واقعا زندان را تجربه کردند

 



نه، مایلی کهن اولین نفر نیست. پیش از او خیلی دیگر از فوتبالیست ها و بازیگران یا خوانندگان معروف ایران به دلایل مختلفی زندانی شده اند. البته توجه داشته باشید که زندانی شدن با «بازداشت» فرق دارد و لیست بازداشتی ها خیلی بلندبالاتر از این حرف هاست! 

مثلا از بین فوتبالیست ها حمید استیلی، محمد نوازی و علی انصاریان که سال 79 در دربی دعوا کردند و چند شبی را در زندان قصر گذراندند یا «احسان خرسندی» که در حوادث سال 88 دستگیر شد و مدتی در قرنطینه 7 زندان اوین بازداشت بود اما چهره هایی که دستگیر، دادگاهی و به زندان محکوم شده اند و خلاصه تجربه واقعی زندان را دارند، این 8 نفر هستند که پرونده شان را با هم مرور می کنیم.
 
بقيه در ادامه مطلب ...

تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

شاید مذاکرات به نتیجه نرسد

احتمالا شیوه فعلی مذاکره خاتمه پیدا کند و گفتگوها به شکل جدیدتری ادامه یابد.


سید رمضان شجاعی کیاسری،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا درباره مذاکرات وین گفت:براساس اخباری که از وین به گوش می رسد تا اینجا مذاکرات نتیجه ای نداشته است بنابراین طرفین به دنبال راهکار جدید هستند.
وی افزود:من فکر نمی کنم مذاکرات با روند فعلی به نتیجه برسد البته احتمالا شیوه فعلی مذاکره خاتمه پیدا کند و گفتگوها به شکل جدیدتری ادامه یابد.
نماینده مردم ساری اظهار داشت:بعید است تیم مذاکره کننده کشورمان بخواهد از دستاوردهای علمی و هسته ای دانشمندان عبور کند چراکه مردم ما مخالف این مساله هستند و رهبرمعظم انقلاب خطوط قرمز را مشخص کرده اند و حتی تعداد سانتریفیوژها نیز تعیین شده است بنابراین غیرازاین چارچوب اتفاق نخواهد افتاد و تیم مذاکره هم نمی تواند حقوق مردم را نادیده بگیرد .
وی افزود:به نظر می رسد چنانچه مذاکرات تا 3آذر به نتیجه نرسند مذاکره کنندگان به دنبال راهکارها و شیوه های جدیدی باشند که مذاکره دو جانبه یکی از این شیوه هاست


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

مسابقه دختر شایسته جهان اسلام (با حضور ميس ايران)+عکس

 

چهارمین دوره رقابت‌های دختران شایسته جهان اسلام از هفته گذشته با حضور دخترانی از کشورهای اسلامی به ابتکار انجمن زنان مسلمان و با حمایت صنعت مد اندونزی در این کشور آغاز شد.

این مسابقه در سال‌های اخیر و پس از اعتراض زنان مسلمان اندونزی به برگزاری مسابقه دختر شایسته جهان به وجود آمد و معیارهای اسلامی را برای انتخاب بانوی شایسته مورد توجه قرار داد.

در این رقابت که شهر یوگیاکارتا در اندونزی میزبان آن است معیارهایی چون زیبایی، تحصیلات، مبانی اعتقاد به اسلام شامل حفظ قرآن، آمادگی برخاستن از خواب در نیمه شب برای عبادت و دانستن مهارت‌های زندگی برای انتخاب بانوی سال در نظر گرفته می‌شود. 



در همین حال امسال این رقابت ها با راه یافتن سمانه زند دختر ایرانی به بخش پایانی دنبال شد و بامداد امروز با معرفی دختر شایسته 2014 پایان یافت. "فاطیما بن گوفراچه" بانوی تونسی در مراسم اختتامیه این مسابقه به عنوان بانوی سال جهان اسلام معرفی شد. عکس های خبرگزاری فرانسه از این مسابقه را در زیر می بینید.


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

کلاه مخملی ها در تشييع پيكر غلامحسين مظلومي

مراسم تشییع پیکر مرحوم غلامحسین مظلومی با حضور اهالی پیشکسوتان، اهالی فوتبال، مسئولان و هواداران روز گذشته برگزار شد.


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

گفتگو با مریم؛ دختری که ۱۷ سال کنار مرتضی پاشایی بود+تصاویر

گفتگو با مریم قاسمی؛ دختری که 17 سال کنار مرتضی پاشایی بود + تصاویر

 

مریم قاسمی که به عنوان طراح لباس و استایلیست مرتضی پاشایی با او و گروه موسیقی اش همکاری می کرد، از آشنایی با او، همکاری مشترک شان و آخرین روزهای مرتضی می گوید:

 بقيه در ادامه مطلب ...


تاریخ ارسال پست: ساعت:
برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم